Szkolenie - Zebranie wspólnoty mieszkaniowej czyli jak skutecznie i w dobrej atmosferze podsumować rok

Zebranie wspólnoty mieszkaniowej czyli jak skutecznie i w dobrej atmosferze podsumować rok – 15 lutego 2010

Adresaci szkolenia:

Pracownicy firm zarządzających nieruchomościami, którzy organizują i / lub prowadzą (lub chcą to robić w przyszłości) zebrania wspólnot mieszkaniowych. Osoby pomagające w organizacji takich spotkań. Członkowie Zarządów wspólnot, które nie korzystają z zewnętrznego Zarządcy.

Dzięki tym warsztatom szkoleniowym dowiesz się:

  • jakie zagadnienia należy omówić na dorocznym zebraniu wspólnot mieszkaniowych,
  • jakie aspekty prawne i praktyczne tych zagadnień mają wpływ na uzgodnienia i dalszą współpracę wspólnot z Zarządcą,
  • jakie mechanizmy psychologiczne kierują zachowaniem uczestników tego rodzaju spotkań,
  • w jaki sposób w praktyce doprowadzić do poczynienia niezbędnych uzgodnień,
  • jak zapanować nad trudnymi uczestnikami i radzić sobie z „oporem” sali,
  • co zrobić by zebranie przebiegało sprawniej i w lepszej atmosferze niż dotychczas…

 

Program szkolenia:

 

1. Otwarcie zebrania

  • wybór osoby otwierającej (zasady i zwyczaje),
  • zdobycie uwagi audytorium,
  • zachowanie „prezentera” (prowadzącego) czyli budowanie autorytetu od pierwszego momentu,
  • ton głosu jako narzędzie pracy,
  • mowa ciała jako klucz do sukcesu.

 

2. Wybór Przewodniczącego i Prezydium zebrania (oraz Komisji Skrutacyjnej jeśli zajdzie potrzeba).

  • wyjaśnienia ułatwiające wybór,
  • zgodna z prawem demokracja i… sposoby wpływania na nią,
  • zarządca Przewodniczącym – mocne i słabe strony popularnego rozwiązania,
  • skład Prezydium i Komisji Skrutacyjnej – wybory bardziej i mniej strategiczne,

3. Przyjęcie porządku Zebrania.

  • dobry moment na prezentację i uzupełnianie porządku – przed zebraniem czy na zebraniu?
  • ile zagadnień jesteśmy w stanie omówić czyli jak przemówić do rozsądku zebranych?
  • separowanie zagadnień marginalnych i indywidualnych,
  • odważny prowadzący – umiejętne reagowanie na zachowanie sali,
  • radzenie sobie z oporem uczestników spotkania,
  • „wywoływanie” istotnych z punktu widzenia zarządcy tematów
  • zmiana Zarządu? – wpływanie na decyzje uczestników zebrania.

 

4. Sprawozdanie za rok poprzedni.

  • spójne przedstawienie informacji,
  • umiejętne podkreślenie zasług zarządcy i innych kluczowych osób,
  • psychologiczne źródła zachowań tzw. „trudnych” słuchaczy,
  • reagowanie na rozpraszające komentarze / pytania,
  • precyzowanie zastrzeżeń z sali,
  • włączanie „aktywistów” do działań zarządcy.

 

5. Przedłożenie informacji o realizacji planów remontowych.

  • uzgodnienie priorytetów,
  • umiejętne reagowanie na zastrzeżenia.

 

6. Absolutorium dla Zarządu oraz przyjęcie sprawozdania finansowego.

  • strategia dopracowana… przed zebraniem,
  • aspekty prawne i sposób ich przedstawiania,
  • udzielanie wyjaśnień – kiedy?, jak?

 

7. Plany na kolejny rok.

  • koszty eksploatacji,
  • inwestycje,
  • przedstawienie potrzeb remontowych,
  • wskazanie konsekwencji (finansowych i związanych z komfortem użytkowania nieruchomości) podjętych decyzji,
  • wyjaśnienia dotyczące podwyżek
  • wskazywanie przyczyn,
  • przeliczanie,
  • powoływanie się na ekspertów / przepisy
  • „separowanie” negatywnych emocji od zarządcy,
  • argumentacja jedno- i dwustronna jako narzędzie prowadzenia dyskusji,

 

8. Uchwalenie wysokości zaliczek.

  • zaliczki na eksploatację,
  • zaliczki na fundusz remontowy,
  • uzasadnianie dobrych pomysłów,
  • podsumowywanie uzgodnień
  • pytania i argumenty
  • cyfry i „twarde” dane

 

9. Wolne wnioski.

  • wolność… w granicach rozsądku,
  • łagodzenie emocji,
  • zbieranie wniosków,
  • elementy PR-u czyli umiejętne podkreślanie zasług Zarządcy

 

10. Podsumowanie i zamknięcie zebrania.

  • elementy budowania wizerunku Zarządcy i wzmacniania dobrych relacji z zarządem / właścicielami lokali.

 

Koszt: 250 zł/osoba (195 zł dla Członków PFSZN)

Termin: 15 lutego 2010 roku

Godziny: 10:00 – 17:00 (dziewięć godzin w ramach doskonalenia zawodowego)

Miejsce: Warszawa, ul. Towarowa 22, siedziba SPWN

Osoby prowadzące: Michał Wajszczak –  praktyk zarządzania nieruchomościami i szkoleniowiec. Współwłaściciel i członek Zarządu dużej Spółki zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami. Aktualnie ma pod stałą opieką ponad 100 wspólnot mieszkaniowych i zarządza grupą administratorów budynków. Prowadzi szkolenia i zajęcia na wyższych uczelniach. Wykształcił wielu pracowników branży nieruchomościowej.

Agnieszka M. Staroń – trener, coach, mediator i konsultant z praktycznym doświadczeniem zawodowym w biznesie (w tym w zajmującej się kształtowaniem wizerunku branży Public Relations)  oraz wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym. Specjalizuje się m.in. w szkoleniach z zakresu komunikacji i zarządzania. Przygotowuje też pracowników i menedżerów do różnego rodzaju wystąpień publicznych.

Załączniki