Zebranie wspólnoty mieszkaniowej czyli jak skutecznie i w dobrej atmosferze podsumować rok – 15 lutego 2010
Adresaci szkolenia:
Pracownicy firm zarządzających nieruchomościami, którzy organizują i / lub prowadzą (lub chcą to robić w przyszłości) zebrania wspólnot mieszkaniowych. Osoby pomagające w organizacji takich spotkań. Członkowie Zarządów wspólnot, które nie korzystają z zewnętrznego Zarządcy.
Dzięki tym warsztatom szkoleniowym dowiesz się:
- jakie zagadnienia należy omówić na dorocznym zebraniu wspólnot mieszkaniowych,
- jakie aspekty prawne i praktyczne tych zagadnień mają wpływ na uzgodnienia i dalszą współpracę wspólnot z Zarządcą,
- jakie mechanizmy psychologiczne kierują zachowaniem uczestników tego rodzaju spotkań,
- w jaki sposób w praktyce doprowadzić do poczynienia niezbędnych uzgodnień,
- jak zapanować nad trudnymi uczestnikami i radzić sobie z „oporem” sali,
- co zrobić by zebranie przebiegało sprawniej i w lepszej atmosferze niż dotychczas…
Program szkolenia:
1. Otwarcie zebrania
- wybór osoby otwierającej (zasady i zwyczaje),
- zdobycie uwagi audytorium,
- zachowanie „prezentera” (prowadzącego) czyli budowanie autorytetu od pierwszego momentu,
- ton głosu jako narzędzie pracy,
- mowa ciała jako klucz do sukcesu.
2. Wybór Przewodniczącego i Prezydium zebrania (oraz Komisji Skrutacyjnej jeśli zajdzie potrzeba).
- wyjaśnienia ułatwiające wybór,
- zgodna z prawem demokracja i… sposoby wpływania na nią,
- zarządca Przewodniczącym – mocne i słabe strony popularnego rozwiązania,
- skład Prezydium i Komisji Skrutacyjnej – wybory bardziej i mniej strategiczne,
3. Przyjęcie porządku Zebrania.
- dobry moment na prezentację i uzupełnianie porządku – przed zebraniem czy na zebraniu?
- ile zagadnień jesteśmy w stanie omówić czyli jak przemówić do rozsądku zebranych?
- separowanie zagadnień marginalnych i indywidualnych,
- odważny prowadzący – umiejętne reagowanie na zachowanie sali,
- radzenie sobie z oporem uczestników spotkania,
- „wywoływanie” istotnych z punktu widzenia zarządcy tematów
- zmiana Zarządu? – wpływanie na decyzje uczestników zebrania.
4. Sprawozdanie za rok poprzedni.
- spójne przedstawienie informacji,
- umiejętne podkreślenie zasług zarządcy i innych kluczowych osób,
- psychologiczne źródła zachowań tzw. „trudnych” słuchaczy,
- reagowanie na rozpraszające komentarze / pytania,
- precyzowanie zastrzeżeń z sali,
- włączanie „aktywistów” do działań zarządcy.
5. Przedłożenie informacji o realizacji planów remontowych.
- uzgodnienie priorytetów,
- umiejętne reagowanie na zastrzeżenia.
6. Absolutorium dla Zarządu oraz przyjęcie sprawozdania finansowego.
- strategia dopracowana… przed zebraniem,
- aspekty prawne i sposób ich przedstawiania,
- udzielanie wyjaśnień – kiedy?, jak?
7. Plany na kolejny rok.
- koszty eksploatacji,
- inwestycje,
- przedstawienie potrzeb remontowych,
- wskazanie konsekwencji (finansowych i związanych z komfortem użytkowania nieruchomości) podjętych decyzji,
- wyjaśnienia dotyczące podwyżek
- wskazywanie przyczyn,
- przeliczanie,
- powoływanie się na ekspertów / przepisy
- „separowanie” negatywnych emocji od zarządcy,
- argumentacja jedno- i dwustronna jako narzędzie prowadzenia dyskusji,
8. Uchwalenie wysokości zaliczek.
- zaliczki na eksploatację,
- zaliczki na fundusz remontowy,
- uzasadnianie dobrych pomysłów,
- podsumowywanie uzgodnień
- pytania i argumenty
- cyfry i „twarde” dane
9. Wolne wnioski.
- wolność… w granicach rozsądku,
- łagodzenie emocji,
- zbieranie wniosków,
- elementy PR-u czyli umiejętne podkreślanie zasług Zarządcy
10. Podsumowanie i zamknięcie zebrania.
- elementy budowania wizerunku Zarządcy i wzmacniania dobrych relacji z zarządem / właścicielami lokali.
Koszt: 250 zł/osoba (195 zł dla Członków PFSZN)
Termin: 15 lutego 2010 roku
Godziny: 10:00 – 17:00 (dziewięć godzin w ramach doskonalenia zawodowego)
Miejsce: Warszawa, ul. Towarowa 22, siedziba SPWN
Osoby prowadzące: Michał Wajszczak – praktyk zarządzania nieruchomościami i szkoleniowiec. Współwłaściciel i członek Zarządu dużej Spółki zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami. Aktualnie ma pod stałą opieką ponad 100 wspólnot mieszkaniowych i zarządza grupą administratorów budynków. Prowadzi szkolenia i zajęcia na wyższych uczelniach. Wykształcił wielu pracowników branży nieruchomościowej.
Agnieszka M. Staroń – trener, coach, mediator i konsultant z praktycznym doświadczeniem zawodowym w biznesie (w tym w zajmującej się kształtowaniem wizerunku branży Public Relations) oraz wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym. Specjalizuje się m.in. w szkoleniach z zakresu komunikacji i zarządzania. Przygotowuje też pracowników i menedżerów do różnego rodzaju wystąpień publicznych.